עימות בשידור • ח"כ נחמיאס על דברי הראשל"צ: "לא ראוי"

    מערכת יחסיי עם הדת ועם הרבנות מוכרת לטובה, יש לי שורשים דתיים וחרדיים שאני גאה בהם. אבל עדיין, לא מקובל להעביר ביקורת על הרמטכ"ל בעת הזאת", אמרה לאבי מימרן, "אני מצפה מהרב בעת הזאת לחבר את העם, ללכד, ולא לפלג ולהעביר ביקורת
    ישראל פריי No Comments on עימות בשידור • ח"כ נחמיאס על דברי הראשל"צ: "לא ראוי"

    ח"כ איילת נחמיאס-ורבין התייחסה ב"מהדורה המרכזית" לדברי הגר"י יוסף על הוראת הרמטכ"ל איזנקוט • "לא מקובל להעביר ביקורת על הרמטכ"ל" • ח"כ גואטה תקף: "כל מי שיש בו קצת אינטיליגנציה מבין שדברי הרב לא יועדו לחיילים"

    מערכת יחסיי עם הדת ועם הרבנות מוכרת לטובה, יש לי שורשים דתיים וחרדיים שאני גאה בהם. אבל עדיין, לא מקובל להעביר ביקורת על הרמטכ"ל בעת הזאת", אמרה לאבי מימרן, "אני מצפה מהרב בעת הזאת לחבר את העם, ללכד, ולא לפלג ולהעביר ביקורת
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התייחסותו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א בשיעורו אמש לדבריו של הרמטכ"ל איזנקוט אודות האיפוק והמידתיות הנדרשת בפתיחה באש נגד מחבלים ומחבלות, נתקלה בביקורת מצד פוליטיקאים ואישי ציבור שגינו את "התערבותו" של הראשל"צ בנושאי ביטחון ועל העברת ביקורת על הרמטכ"ל.

    בראיון שהעניקה ל"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', התייחסה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) לסוגיה, וביקשה לבטא כבוד למוסד הרבנות ולרבנים מצד אחד, לצד מתיחת ביקורת נוקבת על מה שבעיניה לא ראוי להיאמר.

    "מערכת יחסיי עם הדת ועם הרבנות מוכרת לטובה, יש לי שורשים דתיים וחרדיים שאני גאה בהם. אבל עדיין, לא מקובל להעביר ביקורת על הרמטכ"ל בעת הזאת", אמרה לאבי מימרן, "אני מצפה מהרב בעת הזאת לחבר את העם, ללכד, ולא לפלג ולהעביר ביקורת".

    נחמיאס הדגישה כי ברור שהפסיקה של "הבא להרגך השכם להרגו" לקוח מן המקורות, ואין ספק שרב בישראל יכול לצטט פסיקות הלכתיות, אך העברת הביקורת על הרמטכ"ל היא שעומדת בבסיס הביקורת שלה. "הרי אין אף אחד שמעוניין שחלילה אי מי מכוחות הביטחון ייפגע", הסבירה, "אנחנו חיים במציאות מורכבת. במצב הזה הרמטכ"ל צריך לחנך את החיילים, אני גאה על התווית דרך מוסרית שלו. כולם זוכרים את מקרה הלינץ' בבאר שבע, אין לי ספק שאף אחד לא רוצה שזה יחזור על עצמו".

    בהמשך עלה לשידור ח"כ יגאל גואטה, שניסה לדחות את דבריה של ח"כ נחמיאס-ורבין בטענה שדבריו של הראשל"צ כלל לא כוונו לחיילים. "אין שום מחלוקת בין הראשל"צ לרמטכ"ל. כולם מבינים שאם בא מחבל לא צריך להוציא חליל ולנגן כמו לנחש קוברה או לנגן במפוחית ולבקש ממנו בנועם שיחדול ממעשיו".

    בחריגה משמעותית מניהול דיון ענייני ועימות הוגן, בחר ח"כ גואטה לרמוז על מחסור באינטיליגנציה אצל מי שלא מקבל את הסבריו. "הרמטכ"ל מבין כמו כל עם ישראל שדברי הרמטכ"ל לא כוונו לחיילי צה"ל. צריכים להבדיל. הרי במערכה הזאת נמצאים אזרחי ישראל בחזית". על כך השיבה הח"כית כי לדבריו של הרב יש השפעה חזקה על חיילים רבים, גם כאלו שאינם חרדים ודתיים, שקשובים לרבנים. "האמירה המזלזלת הייתה מיותרת", סיימה.



    0 תגובות